GENERAL

Anàlisi dels resultats de l’enquesta sobre els “Deures”

Benvolgudes famílies. Ja han passat uns dies des de que vaig llançar aquesta enquesta / qüestionari i com que ja no he registrat més participacions, vaig a tancar la possibilitat de seguir contestant-la i analitzar-ne el resultat de les vostres respostes.

Ha hagut un total d’11 respostes i els resultats per pregunta són els següents.

  1. Estic d’acord en que el meu fill/a porte deures a casa? = SI 63,3% – NO 36,4%
  2. Pense que el meu fill/a porta massa deures de manera habitual = SI 72,7% – NO 27,3%
  3. M’agradaria que el meu fill/a tinguera un poc més de feina per les vesprades = NO 100%
  4. Pense que els deures són necessaris per tal que el meu fill/a afiance el que ha estudiat a l’escola (escala de l’1 al 5, siguent 1 poc necessaris i 5 molt necessaris).
    1. 0%
    2. 9,1%
    3. 36,4%
    4. 18,2%
    5.  36,4%
  5. Estic disposat a ajudar el meu fill/a amb els deures i/o treballs que porte a casa = SI 90,9% – NO 9,1%
  6. M’ha agradat aquesta iniciativa de l’enquesta/qüestionari i m’ha agradat participar = SI 100% – NO 0%

Hi ha una clara postura en general en que sou més els que esteu a favor de que hi haja deures front als que no, encara que, sou una majoria els que penseu que habitualment es porten massa deures a casa. Açò m’ha fet reflexionar i la meua conclusió és que la feina que jo pose per fer a classe, tal vegada siga una miqueta excessiva. Tingueu en compte que les classes són de 45 minuts i això és molt poc de temps. Tinc 15 minuts per corregir, 15 minuts per explicar i 15 minuts per que els alumnes treballen amb autonomia. A més a més, a eixos 45 minuts cal restar el temps que tinc que dedicar a intentar que els alumnes callen. És una classe molt xarradora, cosa que afecta negativament a l’aprofitament del temps dintre l’aula, però poc a poc, van canviant en aquest sentit.

D’altra banda, sou majoria els que penseu que, en certa mesura, el treball fora de l’aula ajuda a afiançar i assolir millor el que s’estudia a l’escola. També hi ha el cas contrari, en que una persona manifesta que no està disposada a ajudar el seu fill/a a casa, encara que cal tenir en compte que pot haver errades o equivocacions a l’hora de contestar.

ACTUACIONS

En definitiva, la participació en aquesta enquesta, encara que no ha estat majoritària, m’ha servit i molt, per tal d’intentar adaptar la meua feina tenint en compte les vostres opinions i he prés la següent determinació:

Jo vaig a seguir el ritme de traball que pense que és el més adequat pels vostres fills filles, però amb una diferència. Vaig a posar un mínim de deures obligats (si no treballen res del que explique, no aprendran res) i a més a més, sempre hi haurà una proposta d’exercicis o treballs de caràcter voluntari. D’aquesta manera, deixe al vostre criteri si voleu que els vostres fills/es treballen més o menys.

A classe, jo corregiré tots els exercicis, tant els obligatoris com els voluntaris, però no penalitzaré els alumnes que no han fet els exercicis voluntaris.

Anem a provar fins a Nadal amb aquest sistema i després de les vacances, a la reunió de pares / mares del segon trimestre, en parlarem de nou i valorarem els resultats d’aquesta actuació.

Vull agrair la col·laboració de tots els pares / mares que heu dedicat un minut del vostre temps a contestar aquest qüestionari. L’educació dels vostres fills/es i dels meus alumnes, és cosa de l’escola i la família. És cosa de tots i, el millor és que caminem junts en aquest sentit.

Per acabar, vull contestar als comentaris i observacions que heu fet anònimament a l’última pregunta del qüestionari. Gràcies per aquesta aportació extra per la vostra part.

  1. “En la meua opinió, els deures fan que els nostres fills siguen treballadors i responsables, i també una manera de compartir a casa lo que fan en classe”Eixe és el meu objectiu, que els vostres fills siguen uns futurs adults treballadors, responsables, organitzats i capaços de treballar amb criteri personal i autonomia.
  2. “Me gusta mucho el método que se usa este año, porque estamos informados. Ya que muchas veces no podemos ir por motivos de trabajo”. Muchas gracias por reconocer y apreciar este trabajo extra que realizo.
  3. “Me parece que en clase tendrían que tener un poquito más de tiempo para realizar las tareas y no casi todas para casa. Los niños que por necesidad de los padres no pueden salir antes de las 17, terminan muy tarde de hacer los deberes y casi no nos queda tarde para un rato de esparcimiento . Creo que ellos tendrían que tener algún sitio para poder hacer los deberes y cuando llegan a casa tenerlos casi terminados,para que los padres ayudemos a estudiar y corregir los deberes con ellos. El tema de la inexistencia de los talleres se hecha mucho en falta”En el análisis de resultados puedes leer el porqué de la falta y/o dedicación de tiempo en el aula para adelantar trabajo de clase. Espero que con las actividades de carácter voluntario las familias tengáis más tiempo de esparcimiento con vuestros hijos/as. Estoy de acuerdo parcialmente contigo sobre el tema de los talleres. Los requerimientos de Conselleria en este aspecto me parecen un sin sentido al negarse a que se puedan realizar los talleres, no gratuitos, que se hacían en el anterior horario de 13 a 15:30 h. Por otro lado, matizar que como sabéis, el taller de biblioteca pretende mejorar la comprensión lectora y otras destrezas. Ya os avisamos en la reunión informativa sobre la jornada continua y taller de biblioteca que hicimos a principio de curso, que el taller de biblioteca, no es un taller donde soltar a los niños para hacer los deberes. Si ese no es tu caso y has elegido el taller de comedor, decir que ahí si se pueden hacer los deberes sin ningún impedimento. Lo que no hay es una persona que se dedique a mirar las agendas de cada niño para ver si tiene deberes y mucho menos, les obligue a hacerlos. Pero repito, si que se pueden hacer los deberes en el taller de comedor sin ningún problema. Muchas gracias por tu participación.
  4. “Pense que tenen masa examens i a mes poc preparats a classe”Els vostres fills/es creixen i maduren amb cada nivell que pugen a l’escola. El canvi de 2n a 3r curs de primària no és gens fàcil, però si no els encamine cap al que es trobaran a cursos superiors, aquest canvi serà encara pitjor. Pel que fa a la preparació dels examens a classe, no estic d’acord amb tu. Fins ara, les preguntes de tots els examens que hem fet, han eixit dels exercicis fets a classe, de les fitxes fetes a classe i de les fitxes de repàs que vos pose abans de cada examen al blog. Cóm més vols que preparem els examens a classe? Jo crec que preparats estan, i de sobres. No sempre tindreu aquestes fitxes de repàs a la vostra disposició. Espera a que pugen a 5é o vagen a l’institut i en tornem a parlar d’aquest tema. A tot açò vull afegir que els resultats acadèmics, en general, no estan gens malament. Moltes gràcies per la teua aportació.
  5. “Pense que de vegades no estaria mal fer algún treball a casa per a repasar temes i de pas poder aumentar la nota, pero els deures tots els dies es una miqueta agobiant. Personalment el/la meu/a fill/a no fa extraescolars ni va al parc durant la semana degut a la cantitat de deures que porta”. Pel que fa a la proposta de fer algun treball a casa, estic completament d’acord amb tu i en prenc nota per tal de portar-ho a la práctica. Espere que la iniciativa de posar deures voluntaris elimine eixa càrrega agobiant i que el teu fill puga fer extraescolars i anar al parc durant la setmana. Moltes gràcies per la teua observació i aportació.

Ja per acabar amb aquesta llarga anàlisi, vos vull agrair de nou la vostra implicació i com que veig que vos ha agradat la participació mitjançant el qüestionari, en prepararé més al llarg del curs segons les necessitats que vagen sorgint. Pense que les enquestes són una manera directa de participar i de que em pugueu transmestre les vostres inquietuds. La millor manera de garantir una educació de qualitat és el consens família / escola i treballar tots a una. Podem estar més o menys d’acord en certes qüestions, però jo sempre vos escoltaré i intentaré adaptar-me en la mesura de les possibilitats de l’escola i per suposat, pensant en el millor pels vostres fills.

Confieu en el treball dels mestres que, no busquem altra cosa a la nostra feina, que la millor qualitat educativa dels nostres alumnes, és a dir, dels vostres fills/es. Oblidem els alarmismes socials (la famosa vaga de deures) i parlem entre nosaltres.

Responder

